torsdag 26 september 2013

Skolportens forskningsmagasin är äntligen här!




Vi har jobbat med det sedan april, och nu är det äntligen här! Skolportens forskningsmagasin, före detta Magasin 360, levererades till kontoret häromdagen och jag ville nästan krama kartongerna:-)

Johan Blomgren på Content Innovation, som har gjort den nya formen, är en av de bästa i Sverige på tidningsdesign. Magasinet blev fantastiskt fint, tycker jag, och jag hoppas att alla ni läsare också tycker det!

Jag är också otroligt glad över att Bra Tidskrifter med Patrik Hadenius som vd, och Cecilia Christner Riad som redaktör, har producerat Skolporten tillsammans med oss. Deras tidskrifter, Forskning & Framsteg, Modern Psykologi och Språktidningen, har ett tydligt forskningsfokus och såväl Patrik som Cecilia är extremt rutinerade och professionella. Det har varit ett bra stöd för mig som ny tillförordnad chefredaktör.

Att arbeta med forskningsmagasinet Skolporten har varit det roligaste jag gjort i mitt arbetsliv, och jag hoppas att det märks att vi har höga ambitioner med tidskriften!

Just nu befinner jag mig på Bokmässan i Göteborg, och ser fram emot att gå på en massa intressanta seminarier under rubriken Skolspåret.

Kontakta mig gärna om du vill diskutera magasinet eller har tips på vad vi ska skriva om!

Mejla mig på moa.engman@skolporten.se

Moa Duvarci Engman, 
tf chefredaktör Skolportens forskningsmagasin

Inga kommentarer: