fredag 5 oktober 2012

Minnen dyker upp när man ostädar

Per Reinolf, på en av våra
ursprungskonferenser "Aktuell forskning
för skolan."

Min vana trogen städade jag häromdagen mitt skrivbord - ok, jag gör det inte så ofta, mest när jag verkligen måste vilket brukar bli två gånger per år... Men iallafall, inspirerad av min nya fina ordning på skrivbordet tänkte jag att det nu också är dags att rensa lite här och där på såväl dator som i cyberspace.

Ett par anledningar till att det ganska ofta tar emot att städa är att
1, städningen tar mycket längre tid än man trott och
2, man ostädar - dvs stoppar tillbaks det man hittar för "tänk vad bra det kan vara att ha någon gång".



UR har filmat flera av våra konferenser. Fast just här tror jag
kameramannen spelar spel  eller facebookar.



Och så är man liksom tillbaks där man började. Fast det där som är så bra att ha "någon gång kanske", kan ju också vara kul grejer som dyker upp. Tex så rensade jag bland Skolportens bilder på Flickr. Och hittade några gamla bilder jag gärna delar med mig av. För mig representerar var och en av dem en tid, en plats, en händelse eller kanske en situation som är av betydelse för mig.
/Sandra



Finfin Skolportenmonter på Skolforum. Magasin
360 var i fokus.

Vår kampanj utanför Skolforum. 


Min absoluta favorit bland alla våra talare!
Inspirerande och rolige Sten Rydh.









För det mesta hittar man min kollega Maja
med telefonluren klistrad vid örat. Men ibland kan
man också se henne flyga genom luften, typ som Stålmannen


Vi gillar att ha kul. Här är det vd Therese Mabon
som bowlar snyggt!



Det där med att skryta, är det verkligen så farligt egentligen?
Har vi sagt att vi vunnit Kunskapspriset?

Inga kommentarer: