söndag 12 augusti 2012

Laddat batterierna?

Snart drar en ny termin igång. En höst med förhoppningsvis många nya erfarenheter, möjligheter och energigivande möten. Jag njuter av sol och värme ytterligare några dagar. Dricker mitt morgonkaffe i 28 gradig värme medan jag blickar ut över ett blått Medelhav. Spenderar dagen i poolen eller på stranden, och njuter av att ta dagen som den kommer. Hoppas att jag kan ta med mig lite av det lugnet och tempot när jobbet kick-startar om några dagar. Att jag " laddat batterierna", för det var väl lite hela tanken med semestern. Jag hoppas att du också haft en skön sommar. Och att du känner dig redo och förväntansfull inför jobb- och skolstart. Vad har du gjort i sommar? Vilka är dina bästa " ladda batterierna"-tips? Och hur ser dina förväntningar inför hösten ut?

/Sandra, by the sea

1 kommentar:

Bertil Törestad sa...

Välkommen tillbaka själv!

Sedan tycker jag att vi inte ska överanvända metaforer. Att "ladda batterierna" har vi hört till leda nu. Be eleverna hitta på ett nytt uttryck!