fredag 24 augusti 2012

Teknik, ständigt denna teknik

Jag älskar verkligen när tekniken fungerar och när jag upptäcker nya sätta att dela, sprida, kommunicera, mäkla, mötas och utvecklas. Det är möjligheterna tekniken skapar som är det fantastiska - inte tekniken i sig - och det har uppstått så många de senaste tio åren att jag baxnar vid tanken.

Men så är det förstås de där gångerna när det inte riktigt vill sig. Som igår kväll, när vårt matchmailutskick krånglade. Och vi stoppade, rättade, testade, och satte igång. Och det blev ändå fel. Och vi rättade. Och testade. Och satte igång.

Och det blev ändå inte rätt.

De gångerna tänker jag "stackars Andreas", som är vår IT-tekniker, (fastän det inte är ett dugg synd om honom, för han älskar sitt jobb), men sjutton vilken uppförsbacke det är ibland. Men han stretar på.

Så - om du är en av våra prenumeranter som fick två matchmail inatt, hemskt ledsen för det, om du vill kan du returnera ett till mig ;)

Och ni andra som känner igen er i problematiken får gärna skicka en mental klapp på axeln till Andreas som kämpar på med denna och andra buggar idag. Snart vänder det!

/Hedda Lovén, Redaktionschef

Inga kommentarer: